بطري هاي مورد استفاده در صنعت بسته بندي آب

بطري هاي مورد استفاده در صنعت بسته بندي آب


: 6347

بطریهای مورد استفاده در صنعت بسته بندی آب

پت یا PET نامی که اکثر افراد با شنیدن آن بی درنگ بطری آب های بسته بندی شده و یا سایر نوشیدنی ها را به یاد می آورند پلیمریست با نام کامل پلی اتیلن ترفتالئات یا  Polyethylene Terephthalateمتعلق به گروه پلی استرها که خواص منحصر به فرد آن همچون شفافیت ، استحکام ، سبکی وزن ، و..... موجب کاربرد چشمگیر این پلیمر در صنایع مختلف از جمله تولید الیاف ، صنایع غذایی ، صنایع دارویی ، صنایع بهداشتی و ..... شده است .

PET اولین بار در سال 1940 در انگلستان توسط   J. Rex Whinfield و   James T. Dickson در حین تحقیقات بر روی فتالیک اسید کشف گردید که تا سه دهه در صنایع  تولید الیاف مورد بهره برداری قرار گرفت و نهایتاً در سال 1970 میلادی دومین کاربرد پر اهمیت آن نیز که استفاده در صنایع بسته بندی آشامیدنی ها و نوشیدنیها می باشد توسط Nathaniel Wyeth  ثبت گردید .

لازم به ذکر است ایمنی  PET در تماس با مواد غذایی و یا محصولات دارویی حاصل مطالعات و تحقیقات متعدد و نهایتاً صدور مجوزهای قانونی توسط سازمانها و نهادهای معتبر جهان از جمله FDA  ، EFSA و ....بوده است و لذا ایمنی پلیمر مذکور و عدم مخاطره بهداشتی در تماس با محتویات ، موجب استفاده روز افزون این پلیمر در صنایع مختلف از جمله صنایع دارویی نیز شده است .

© طراحی و بهینه سازی گروه طراحی سیرن